Milé Sme.sk

Autor: Matus Malarik | 11.9.2011 o 22:38 | (upravené 11.9.2011 o 22:45) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1269x

Tento článok som sa rozhodol napísať ,ako reakciu na články slovenských novinárov na tragickú nehodu lietadla Yak-42D. Vopred upozorňujem ,že nie som špecialista na lietanie a lietadlá ,ale to nie sú ani autori článkov a predsa píšu články ,ktoré nie sú ničím podložené a tak úmyselne zavádzajú slovákov. Čo  je horšie, mnohí  Slováci to berú ako jasné stanovisko a pritom ide o články ľudí ,ktorí nemajú naštudované ani tie najzákladnejšie štatistiky, čím by podkladali svoje tvrdenia.

Nasledujúce čísla čo tu prednesiem sú z Aircraft Crashes Record Office ,Geneva – Switzerland.Netvrdím ,že sú smerodajné ,lebo lepšie by bolo porovnávať počet letových hodin na daný typ lietadla , bohužial takéto čísla asi nie sú ,minimalne som ich nenašiel.

Porovnával som ,lietadlá Boeing 737-200 ,727-100, Yak-42 ,Yak-40 a Airbus 310 ,ktoré sa mi aspoň z môjho laického hladiska zdali byť podobné.

Pozrime sa teraz na čísla :


Boeing 737-200 -       1118                110                  3096                  9,8          27,69

Boeing 727-100           576                  47                  1727                  8,2         36,75

Yak-42                         182                    8                    571                  4,4          71,37

Yak-40                        1011                 86                    944                  8,5          10,9

Airbus310                    816                  31                  2238                  3,8         72,19

 

1-Počet lietadiel  3-Počet obetí

2-Počet nehôd     4-Nehody/Počet lietadiel (percentá)

5-Priemerný počet obetí na nehodu


Zdôrazním ,že úlohou tohoto článku nie je hodnotiť ,ktoré lietadlo je najlepšie/najhoršie ,ale poukázanie správneho podania a podloženia informácie a nielen strielanie od brucha ničím nepodloženými faktami.

Ďalej čo som sa dočítal bolo špekulovanie o tom,že je v Jaroslavli krátka runway(Sme.sk –Prečo krátka dráha nestačila práve im?). Pýtam sa , kto to povedal? Vzhľadom k čomu je tam krátka runway? Vzhľadom na odlet nejakého imaginárneho 500 m lietadla ano, vzhľadom k odletu Yak-42 sotva. Čítal som, že Jágr povedal ,že tam je krátka dráha.On tú dráhu premeriaval ? A na takýchto zdrojoch staviame dôveryhodné články.

Pozrime sa ešte raz na čísla k runwayom:

Jaroslavl Bratislava Brno

3000m 2900m 2650m!!!!

3190m

Čo je ale dôležitejšie je take-off distance = potrebná dráha na vzlietnutie. Pri Yak-42 sa udáva 2200m. Ešte raz sa teda pýtam novinárov , vzhľadom k čomu bola tá dráha krátka ?? Seriózne články sa nepíšu strieľaním od brucha a vymýšľaním si! Viem,že keby napíšu : príčiny zatiaľ nie sú známe ,tak čítanosť by moc nepritiahli.

Apelujem na vás 2-krát si prečítajte a preskúmajte to čo napíšete ,aby to korešpondovalo s pravdou.

Zdroj : http://www.baaa-acro.com/

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.

DOMOV

Najviac mladých Slovákov podporuje podľa štúdie extrémistov

S nenávisťou na webe sa stretáva 84 percent.


Už ste čítali?