Nasledujúce čísla čo tu prednesiem sú z Aircraft Crashes Record Office ,Geneva – Switzerland.Netvrdím ,že sú smerodajné ,lebo lepšie by bolo porovnávať počet letových hodin na daný typ lietadla , bohužial takéto čísla asi nie sú ,minimalne som ich nenašiel.
Porovnával som ,lietadlá Boeing 737-200 ,727-100, Yak-42 ,Yak-40 a Airbus 310 ,ktoré sa mi aspoň z môjho laického hladiska zdali byť podobné.
Pozrime sa teraz na čísla :
Boeing 737-200 - 1118 110 3096 9,8 27,69
Boeing 727-100 576 47 1727 8,2 36,75
Yak-42 182 8 571 4,4 71,37
Yak-40 1011 86 944 8,5 10,9
Airbus310 816 31 2238 3,8 72,19
1-Počet lietadiel 3-Počet obetí
2-Počet nehôd 4-Nehody/Počet lietadiel (percentá)
5-Priemerný počet obetí na nehodu
Zdôrazním ,že úlohou tohoto článku nie je hodnotiť ,ktoré lietadlo je najlepšie/najhoršie ,ale poukázanie správneho podania a podloženia informácie a nielen strielanie od brucha ničím nepodloženými faktami.
Ďalej čo som sa dočítal bolo špekulovanie o tom,že je v Jaroslavli krátka runway(Sme.sk –Prečo krátka dráha nestačila práve im?). Pýtam sa , kto to povedal? Vzhľadom k čomu je tam krátka runway? Vzhľadom na odlet nejakého imaginárneho 500 m lietadla ano, vzhľadom k odletu Yak-42 sotva. Čítal som, že Jágr povedal ,že tam je krátka dráha.On tú dráhu premeriaval ? A na takýchto zdrojoch staviame dôveryhodné články.
Pozrime sa ešte raz na čísla k runwayom:
Jaroslavl Bratislava Brno
3000m 2900m 2650m!!!!
3190m
Čo je ale dôležitejšie je take-off distance = potrebná dráha na vzlietnutie. Pri Yak-42 sa udáva 2200m. Ešte raz sa teda pýtam novinárov , vzhľadom k čomu bola tá dráha krátka ?? Seriózne články sa nepíšu strieľaním od brucha a vymýšľaním si! Viem,že keby napíšu : príčiny zatiaľ nie sú známe ,tak čítanosť by moc nepritiahli.
Apelujem na vás 2-krát si prečítajte a preskúmajte to čo napíšete ,aby to korešpondovalo s pravdou.
Zdroj : http://www.baaa-acro.com/