Milé Sme.sk

Autor: Matus Malarik | 11.9.2011 o 22:38 | (upravené 11.9.2011 o 22:45) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1279x

Tento článok som sa rozhodol napísať ,ako reakciu na články slovenských novinárov na tragickú nehodu lietadla Yak-42D. Vopred upozorňujem ,že nie som špecialista na lietanie a lietadlá ,ale to nie sú ani autori článkov a predsa píšu články ,ktoré nie sú ničím podložené a tak úmyselne zavádzajú slovákov. Čo  je horšie, mnohí  Slováci to berú ako jasné stanovisko a pritom ide o články ľudí ,ktorí nemajú naštudované ani tie najzákladnejšie štatistiky, čím by podkladali svoje tvrdenia.

Nasledujúce čísla čo tu prednesiem sú z Aircraft Crashes Record Office ,Geneva – Switzerland.Netvrdím ,že sú smerodajné ,lebo lepšie by bolo porovnávať počet letových hodin na daný typ lietadla , bohužial takéto čísla asi nie sú ,minimalne som ich nenašiel.

Porovnával som ,lietadlá Boeing 737-200 ,727-100, Yak-42 ,Yak-40 a Airbus 310 ,ktoré sa mi aspoň z môjho laického hladiska zdali byť podobné.

Pozrime sa teraz na čísla :


Boeing 737-200 -       1118                110                  3096                  9,8          27,69

Boeing 727-100           576                  47                  1727                  8,2         36,75

Yak-42                         182                    8                    571                  4,4          71,37

Yak-40                        1011                 86                    944                  8,5          10,9

Airbus310                    816                  31                  2238                  3,8         72,19

 

1-Počet lietadiel  3-Počet obetí

2-Počet nehôd     4-Nehody/Počet lietadiel (percentá)

5-Priemerný počet obetí na nehodu


Zdôrazním ,že úlohou tohoto článku nie je hodnotiť ,ktoré lietadlo je najlepšie/najhoršie ,ale poukázanie správneho podania a podloženia informácie a nielen strielanie od brucha ničím nepodloženými faktami.

Ďalej čo som sa dočítal bolo špekulovanie o tom,že je v Jaroslavli krátka runway(Sme.sk –Prečo krátka dráha nestačila práve im?). Pýtam sa , kto to povedal? Vzhľadom k čomu je tam krátka runway? Vzhľadom na odlet nejakého imaginárneho 500 m lietadla ano, vzhľadom k odletu Yak-42 sotva. Čítal som, že Jágr povedal ,že tam je krátka dráha.On tú dráhu premeriaval ? A na takýchto zdrojoch staviame dôveryhodné články.

Pozrime sa ešte raz na čísla k runwayom:

Jaroslavl Bratislava Brno

3000m 2900m 2650m!!!!

3190m

Čo je ale dôležitejšie je take-off distance = potrebná dráha na vzlietnutie. Pri Yak-42 sa udáva 2200m. Ešte raz sa teda pýtam novinárov , vzhľadom k čomu bola tá dráha krátka ?? Seriózne články sa nepíšu strieľaním od brucha a vymýšľaním si! Viem,že keby napíšu : príčiny zatiaľ nie sú známe ,tak čítanosť by moc nepritiahli.

Apelujem na vás 2-krát si prečítajte a preskúmajte to čo napíšete ,aby to korešpondovalo s pravdou.

Zdroj : http://www.baaa-acro.com/

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovensko inú možnosť ako jadro Únie nemá, Fico to vie

Krajiny bez eura budú strácať vplyv, Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

DOMOV

Plavčan urobil nezvyčajnú vec. Oznámil Kiskovi, kedy končí

Fico naťahovanie času nekomentoval.


Už ste čítali?